Ons telefoonnummer: Contact en helpdesk: 030-293 1500 Ons e-mailadres: info@denvp.nl

Helpdesk

Helpdesk voor pleegouders

Heb je vragen over pleegzorg, wil je weten wat je rechten en plichten zijn als pleegouder of heb je advies nodig over een pleegzorgonderwerp? Onze helpdesk helpt je verder!

Onze helpdesk biedt een luisterend oor, denkt met je mee en geeft (juridisch) advies. We leggen bijvoorbeeld uit wat je als pleegouder kan doen tegen een dreigende overplaatsing van je pleegkind, hoe je pleegoudervoogd kan worden en welke stappen je kan zetten als je pleegkind mee gaat op vakantie in het buitenland, maar de ouder met gezag geen toestemming geeft. Wij bemiddelen niet met instanties, maar verwijzen je door naar organisaties die dat wel kunnen als het nodig is. Als blijkt dat je een advocaat nodig hebt, zullen we dit aangeven.

Meer informatie over de helpdesk en de contactgegevens vind je op de helpdeskpagina. Daar vind je ook een overzicht van blogs over onderwerpen waar we veel vragen krijgen en zie je welke collega's je verder helpen als je een vraag hebt of advies nodig hebt. 

Helpdesk voor pleegouders

Aan adviezen van de helpdesk kunnen geen rechten worden ontleend. De NVP aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade als gevolg van onjuistheden of onvolledigheden in informatie en adviezen.

BLOGSkopie.png

Blijf op de hoogte

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws, activiteiten en onze werkzaamheden? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Meld je aan!

Nieuws over de helpdesk

Helpdesk in december: 78 vragen

helpdeskcijfers_dec2020.jpgwoensdag 13 januari 2021 18:00 De laatste maand van 2020 werd 78 keer contact opgenomen met de NVP helpdesk. Ondanks de kerstvakantie en lockdown werd er snel gereageerd op vragen: jullie gaven onze helpdesk een 9,0 voor snelheid. Ook de inhoud van het advies werd hoog gewaardeerd: met een 8,4 gemiddeld. In onderstaande infographic kun je zien waar de meeste vragen over werden gesteld in december. lees verder

Denk mee met het AKJ over klachtenprocedures in de jeugdzorg

akjlogo.pngdinsdag 05 januari 2021 15:00 In 2020 heeft het AKJ klachtenprocedures van gecertificeerde instellingen, Veilig Thuis-organisaties en de Raad voor de Kinderbescherming onderzocht en gekeken welke verbeterpunten er zijn. Op basis daarvan zijn aanbevelingen gemaakt die het AKJ wil voorleggen aan onder andere pleegouders en pleegjongeren. Op 11 februari organiseren ze daarvoor een panelgesprek voor pleegouders en op 3 februari is er een panel voor pleegjongeren. lees verder

Recordaantal vragen aan helpdesk in november

helpdesk.klein.pngvrijdag 11 december 2020 10:00 In november kreeg onze helpdesk voor pleegouders een recordaantal vragen: medewerkers Thirza, Ingrid en Sanne kregen er 111. Over vergoedingen, samenwerking en pleegzorg na 18 jaar kregen ze de meeste vragen. Voorbeelden van vragen die deze maand gesteld werden vind je in het overzicht van de maand november. lees verder
Vraagteken.png

Veelgestelde vragen

Veel vragen hebben we al beantwoord in onze veelgestelde vragen. Loop je ergens in vast of ben je op zoek naar een antwoord? Neem een kijkje in onze veelgestelde pleegoudervragen!

Lees verder

Terug

Sluiten