Ons telefoonnummer: Contact en helpdesk: 030-293 1500 Ons e-mailadres: info@denvp.nl

Helpdesk

Helpdesk voor pleegouders

Heb je vragen over pleegzorg, wil je weten wat je rechten en plichten zijn als pleegouder of heb je advies nodig over een pleegzorgonderwerp? Onze helpdesk helpt je verder!

Onze helpdesk biedt een luisterend oor, denkt met je mee en geeft (juridisch) advies. We leggen bijvoorbeeld uit wat je als pleegouder kan doen tegen een dreigende overplaatsing van je pleegkind, hoe je pleegoudervoogd kan worden en welke stappen je kan zetten als je pleegkind mee gaat op vakantie in het buitenland, maar de ouder met gezag geen toestemming geeft. Wij bemiddelen niet met instanties, maar verwijzen je door naar organisaties die dat wel kunnen als het nodig is. Als blijkt dat je een advocaat nodig hebt, zullen we dit aangeven.

Meer informatie over de helpdesk en de contactgegevens vind je op de helpdeskpagina. Daar vind je ook een overzicht van blogs over onderwerpen waar we veel vragen krijgen en zie je welke collega's je verder helpen als je een vraag hebt of advies nodig hebt. 

Helpdesk voor pleegouders

Aan adviezen van de helpdesk kunnen geen rechten worden ontleend. De NVP aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade als gevolg van onjuistheden of onvolledigheden in informatie en adviezen.

BLOGSkopie.png

Blijf op de hoogte

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws, activiteiten en onze werkzaamheden? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Meld je aan!

Nieuws over de helpdesk

Helpdesk in maart: 82 vragen

Helpdesk voor pleegouders_maart2021.pngmaandag 12 april 2021 11:00 De NVP helpdesk ontving afgelopen maand 82 vragen. De meeste vragen gingen over vergoedingen. Ook werden er veel vragen gesteld die gingen over samenwerking en pleegoudervoogdij. We hebben van de helpdeskcijfers in maart deze infographic gemaakt: lees verder

Helpdesk in februari

Helpdesk voor pleegouders_Feb2021.pngvrijdag 26 maart 2021 15:00 Vorige maand werd 79 keer contact opgenomen met de NVP helpdesk. De meeste vragen gingen over samenwerking, vergoedingen en praktische zaken. Kun je bijvoorbeeld toch kinderopvangtoeslag krijgen als pleegouder, als je daar niet voor in aanmerking komt? lees verder

Helpdesk in cijfers: eerste maand van 2021

Infographic_helpdeskcijfers_jan2021.pngvrijdag 12 februari 2021 14:00 De eerste maand van 2021 werd 110 keer contact opgenomen met de NVP helpdesk. De meeste vragen gingen over pleegouder worden. De snelheid en inhoud van het advies werd met respectievelijk een 8,9 en 8,4 gemiddeld beoordeeld. In onderstaande infographic kun je zien waar de meeste vragen over werden gesteld: lees verder
Vraagteken.png

Veelgestelde vragen

Veel vragen hebben we al beantwoord in onze veelgestelde vragen. Loop je ergens in vast of ben je op zoek naar een antwoord? Neem een kijkje in onze veelgestelde pleegoudervragen!

Lees verder

Terug

Sluiten