Ons telefoonnummer: 030-293 1500 Ons e-mailadres: info@denvp.nl

Hoe voelt deze bijzondere tijd voor jou?

Hoe voelt deze bijzondere tijd voor jou?

24 april 2020 om 11:19 door Sandra 0 reacties

We hebben onbeperkt toegang tot media, blogs, informatieve websites waar angst regeert. We lezen, horen en kijken ongelimiteerd naar nieuws, talkshows, interviews, adviezen en waarschuwingen. Door alles in ons op te nemen voeden we onszelf onbewust steeds opnieuw met angst. En zoals alle emoties heeft angst een effect op de fysieke gezondheid.

Zonder te ontkennen dat dit een heftig virus is waar we allemaal onze verantwoordelijkheid voor moeten nemen, wil ik je bewust maken van de effecten van jezelf voeden met angst. We zijn ons inmiddels denk ik allemaal wel van bewust dat het serieus is. Maar ik nodig je uit om bewust te kiezen welke bronnen je wilt volgen. Vergeet niet te genieten van je dag, te genieten van de lentezon, te genieten van de gezelligheid met de kinderen thuis. Je mag jezelf toestemming geven om te genieten, je kunt echt genieten zonder dat je je kop in het zand steekt.

10 tips om de angst niet te laten overheersen en ruimte te maken voor positieve emoties:

Tip 1: Consuminderen

Kijk, lees en hoor alleen het nieuws dat noodzakelijk is. Kies de bronnen die je wilt volgen en laat de rest links liggen.

Tip 2: Negeer je gevoel niet

De angst mag je voelen. Ga het niet negeren of wegstoppen: het is ok! Maar, maak het niet groter door je te verbinden met de angst om je heen.

Tip 3: Geniet van de alledaags dingen

Vergeet niet te genieten van de ‘gewone’ of ‘kleine’ dingen waar je altijd van geniet. Bijvoorbeeld je werk, je kinderen, een rondje fietsen, in de tuin aan de slag, een boek lezen.

Tip 4: Bewust ademhalen

Adem liefde in, en adem angst uit. Haal diep in door je neus en visualiseer dat je liefde inademt, adem daarna krachtig uit en visualiseer dat je angst uitademt. Adem uit tot je longen echt helemaal leeg zijn. Herhaal dit een aantal ademhalingen achter elkaar.

Tip 5: Yoga

Doe wat yoga oefeningen. Ga uit je hoofd en in je lijf. Word je bewust van wat er in je leeft in plaats van wat er om je heen gaande is.

Tip 6: Mediteer

Aan mediteren hangt een zweverig imago, maar mediteren is voor mij gaan zitten, ademhalen en de wereld om je heen op pauze zetten. Een moment aanwezig zijn bij jezelf en luisteren naar je innerlijke stem.

Tip 7: Schrijf je emoties op

Schrijven over hoe je je voelt vertraagt je emoties. Het maakt je rustiger waardoor je helderheid krijgt.

Tip 8: Zorg goed voor jezelf en je gezin

Eet gezond, drink voldoende water, slaap voldoende en zorg voor de goede balans tussen inspanning en ontspanning.

Tip 9: Zingen

Zing mee met een (positief) nummer dat jij mooi vindt en door de herhaling van de woorden kun je  het ook echt gaan voelen in je lijf.

Tip 10: Dans

Leef je lichamelijk uit en dans!

 

Ik ben Sandra de Wit-Vis, mindset mentor voor (pleeg)moeders. Samen met mijn man Dorus woon ik in Berkhout. Wij zijn ouders van 5 kinderen: David, Michelle, Roy, Gijs en Sep. Download mijn gratis e-book op www.puurpleegmoederschap.nl/ebook-lief/

Reacties

Plaats een reactie

Sluiten